Las proféticas palabras de Vicent Sanchis

Bajo las reacciones de la Sentencia del 9N y, en menor medida, el Dictamen de la Comisión de Venecia, hoy ha quedado en tercer plano el nombramiento de Vicent Sanchis como director de TV3. El posicionamiento político de Sanchis es indiscutible y nos demuestra, una vez más, lo cerca que estamos de Noruega – Dinamarca – Austria – Massachussets del Mediterráneo.

Lo más gracioso son estas proféticas palabras de Vicent Sanchis en un vídeo de hace cuatro años y medio: “Vicent Sanchis respon a: Com serà la premsa catalana en una Catalunya independent?

Sanchis vaticina que si Cataluña llega a ser independiente, la prensa será más o menos igual que ahora, y que quizá habrá algunos cambios “pero menos de los que pensamos“. Profético. Tan pocos, que no hay ninguno, porque de momento el Régimen instala en los puestos directivos a todos sus declaradamente afines. Ejemplar: siguen su manual de estilo sin apartarse ni una coma.

Dejadme que sonría cuando recuerdo las críticas -absolutamente compartibles- sobre reparto de puestos por cuotas partidistas. Al menos, algunos se llevan las críticas. Porque, en otros sitios, la crítica brilla por su ausencia.

Conclusión. La meritocracia de Noruega – Dinamarca – Austria – Massachussets. Profético.

Edito, para añadir un enlace al artículo de Xavier Rius, quien evidentemente conoce del tema mucho más que yo.

84 comentarios en “Las proféticas palabras de Vicent Sanchis

  1. He leído que Sanchís llega porque el anterior (Jaume Peral) aparte de no tan radical, había cancelado la emisión del programa de la “paellera de Cadaqués” la guapa Helena García Melero….ay!

      1. Gracias por tu entrada Javier.

        Me pregunto quién/es, aquí en Cataluña ponen a estos señores en cargos directivos, financian medios y dirigen la propaganda…

        Puede que hay tengamos un núcleo duro…

        En Corea del Norte Kim Jong-il dirigió primero la propaganda.

      1. No entiendo nada. Empieza la entrevista al más puro estilo separatista y la acaba con doctrina que hasta parece sacada de Cita Falsa:
        —Si no es pacta el referèndum, és legítim que el govern català en convoqui igualment un?
        —Jo no sóc jurista castellà (sic) ni català, i no puc pronunciar-me sobre la interpretació de la constitució. (…)

        —Quines condicions hauria de complir el referèndum perquè fos vàlid i el resultat fos reconegut internacionalment?
        —Jo suggeriria una participació del 70% o el 75% dels votants catalans (al Quebec hi va haver una participació del 93% dels votants), i una majoria substancial de dos terços dels votants. (…)

        —Fins a quin punt es pot exigir una participació mínima en el referèndum quan hi ha risc de boicot per part dels contraris a la independència?
        —No obstant això, és necessari. Una abstenció és un vot negatiu. La secessió és una cosa molt important per a ser decidida per una minoria.

        —El codi de bones pràctiques per a referèndums de la Comissió de Venècia no fixa participació mínima…
        —Però el sentit comú i la legitimitat ho requereixen.

        1. Deberían dar un retoque al concepto de autodeterminación interna porque es bastante engañoso. Como dice Soroa, en este caso quien puede lo más no puede lo menos. Una cosa es el derecho a separarte (hablo desde su punto de vista) y otra decidir unilateralmente cómo ha de ser la relación entre dos. El derecho de secesión parece una espada de Damocles que cae cuando no satisfacen las reclamaciones de autodeterminación interna.
          Me cae mal, que diga que la ONU vigilaría el procedimiento es bastante ofensivo. Tengo la sospecha de que “independiente” quiere decir que no depende de la ONU, no que no tenga sus propios intereses o defienda los de otros.
          Último, impresionante los comentarios de Pérez Cardús a la sentencia en vilaweb especialmente la referencia al informe de los fiscales y ya en plan surrealista el apartado Judicis d’intencions que iguala a Jack el Destripador y al Dr. Barnard. Al menos en cuanto a hechos probados. http://www.vilaweb.cat/noticies/les-perles-les-desqualificacions-i-els-assumptes-pendents-de-la-sentencia-del-9-n/

          1. Decir que el análisis de Cardús está por debajo del nivel amateur resulta muy deferente y considerado.
            Dentro de unos años lo veremos al pie de cualquier obra: “…psé, ahí has puesto poco hormigón y se va a caer, si lo sabré yo”

            1. Por cierto, que leer al tal Josep Costa tampoco me divierte.
              Hoy (o ayer, que ya no lo sigo con entusiasmo) está abominando de la acusación popular, y cuando absolvieron a la Infanta lloraba con total indignación porque “encima” les habían impuesto las costas.

  2. Estimados todos…

    A ver como lo digo… Os aseguro que desde ayer por la noche la sensación global que tengo (y no puedo evitar quitármela) es que NO puedo creer que esta gente pretenda DE VERDAD que se les tome en serio…

    Ayer fuí plenamente consciente que, si Dios existe,… cuenta chistes… (Un pequeño homenaje a la película “Una cana al aire”)… El “Prusés”, la ANC y sus ideas, los postureos, entrañables personajes (Cucurull, Vidal, etc..) y “libre pensadores” (para los que la realidad y la verguenza no existe), un largo sinfín de elementos cómicos…ridículos…
    Digo esto porque creo que es la única manera de tomarmelo… a coña…

    1. TOTALMENTE DE ACUERDOOOO… A esta conclusión yo creo que llegué hace una, o dos o tres semanas.
      Yo digo de verdad esto y sin (demasiado) cachondeo: ayer no seguí mucho el tema y por la noche, menos. Esta mañana, cuando me he despertado y me he puesto a leer noticias, pensaba que se habrían organizado espontáneamente concentraciones ultramultitudinarias, disturbios a lo Rodney King (los más jóvenes, buscad en Google), etcétera… En cambio, nada de nada. El editorial de Basté me ha parecido muy blandito para los parámetros secesionistas; de hecho, ha explicado algo así como que cada uno está enrocado en su posición y de ahí no lo sacas, y poca cosa más.
      He leído también que la ANC y Òmnium quieren preparar no sé qué movilización y que cuando la Terribas le ha preguntado al Sànchez qué pasa con la huelga general, el amigo le ha dicho que… bueno, vale, voy pasando, que no estamos para hacer el tonto.
      Esto no va en serio. Se nutre de alimentar un deseo (“el opio del pueblo”) y de esperar un dramático error de Rajoy… Y después de cinco años, tengo que reconocerlo hasta yo, es imposible que Rajoy cometa un error. Si no haces nada no puedes cometer errores. Como mucho, te pueden pitar pasividad, pero error, no.

      1. A veure, us ho explico: jo vaig anar al tribunal quan la declaració dels desobedients, i ahir i avui he fet vida normal. No sé quina reacció de l’independentisme esperàveu, francament. Mira que jo pensava que sortiren absolts, per no generar més merder, però la sentència ni em va ni em ve. A MI. Ara, sabeu per a que ha servit? Per pujar una dècima més els indepes. Pam, 0’1% més, cortesia de la justícia espanyola. Gràcies bonics.
        Al final hi ha una pregunta que recomano molt als no indepes que es facin tot sovint: coneixeu algú que hagi deixat de ser indepe? Jo me la faig tot sovint i no en conec cap.

        Ara bé: també us accepto que tot això és fum si no s’aconsegueix materialitzar. O s’aconsegueix un referèndum, o tot haurà estat per res.
        Estic bastant d’acord amb el que deia Gonzalo Bernardos avui a rac1: sembla que el govern espanyol s’ha cansat del procés i ha dit “o revolta civil o cap a casa”.
        El govern català sap que amb la revolta civil no hi pot comptar… Veure com acaba, tot plegat.

        1. Ergo juzgar sistematicamente a todos los que se salten la ley en nombre del separatismo, es bueno para el separatismo. Especialmente si hay alguna condena, por simbólica que sea. ¿Podemos esperar actos de vandalismo por parte de los separatistas, para aumentar más si cabe su base social?

          1. Bueno, tens coses com les de la uab d’avui a la parada de scc, però és d’un target molt concret. Jo no esperaria res destacable… Per norma general, l’independentista habitual és una persona d’ordre 🙂

            1. No puedo estar menos de acuerdo. Por norma general, las acciones del separatista no suelen publicitarse demasiado en prensa. Adjunto una selección de Catalibanes. Hay desde violencia verbal hasta violencia física.

              10-02-2017. Acoso e insultos a la fiscal jefe de Barcelona por el juicio del 9-N
              11-01-2017. El líder del PP de Cataluña denuncia una amenaza de muerte
              13-12-2016. Hostigamiento y ataque con pintura a la Guardia Civil
              12-12-2016. Protección policial a jóvenes de SCC hostilizados en la Universidad Autónoma
              13-11-2016. Puñetazos y amenazas a un concejal de Ciudadanos: «Os mataremos»
              09-11-2016. Incitación a la violencia contra el Rey y el Presidente del Gobierno
              10-09-2016. Perseguido e insultado por vitorear a España en un multitudinario evento separatista
              04-06-2016. Pateo a dos seguidoras de la Selección: «Putas españolas, fuera de aquí, os vamos a matar»
              03-06-2016. Ataque al balcón de un vecino que colgó una bandera nacional
              19-04-2016. Amenazas y agresión con navaja a miembros de SCC en la Universidad Autónoma
              24-02-2016. Cuarto acto vandálico contra la casa de Albert Boadella en el transcurso de un año
              10-01-2016. Desperfectos por el apedreamiento de una sede de Ciudadanos
              08-11-2015. Ciberacoso e insultos de un profesor de ERC a un ex alumno menor de edad
              11-09-2015. Ataque a una sede de la Hermandad de Antiguos Caballeros Legionarios en la Diada
              07-09-2015. Acoso a una familia por pedir educación bilingüe para sus hijos: «¡No quedará así!»
              16-05-2015. Agresión con resultado de fractura y otras lesiones a un afiliado de Ciudadanos
              13-05-2015. Propuesta de «arrinconar» a unos niños cuyos padres piden educación bilingüe
              12-10-2014. Apedreamiento de un autocar que se dirigía a la concentración por el Día de la Hispanidad
              17-08-2014. Simulación del fusilamiento de un concejal del PP frente a su domicilio
              21-05-2014. Ataque al coche oficial del ministro Montoro y Alicia Sánchez-Camacho
              23-02-2014. Nuevo ataque a la sede del PP del distrito de Las Corts: «Puta España» y «Moriréis»
              28-11-2013. Asalto a una sede de UPyD y agresión a un trabajador
              13-10-2013. Asalto a una sede del PSC con agresión a dos militantes al grito de «¡Independencia!»
              12-10-2013. Agresión a un asistente a la concentración unitaria del Día de la Hispanidad
              10-10-2013. Médico pone en peligro una vida por negarse a identificarse ante la Guardia Civil
              20-06-2013. Forcejeo para robar una enseña nacional de un domicilio particular y ultrajarla
              23-04-2013. Agresión a un coordinador de Ciudadanos en el ataque a una carpa de su partido
              22-11-2012. Anónimo con amenazas e insultos por colgar una bandera española en su balcón
              12-10-2012. Agresión a un padre acompañado de su hija por llevar una bandera de España
              06-06-2012. Puñetazo en la cabeza a un concejal del PP durante una festividad tradicional
              17-05-2011. Candidato de Ciudadanos en las Municipales denuncia amenazas de muerte
              14-05-2011. Ataques contra militantes, sedes y puestos de propaganda electoral del PP
              24-11-2010. Asalto con navajas y tijeras a una carpa informativa del partido Ciudadanos
              31-10-2010. Ataques y acoso a un empresario por no publicitar en catalán su negocio familiar
              24-07-2010. Amenaza de muerte a un concejal del PP en Argentona
              13-07-2010. Ciudadanos denuncia por insultos, daños y coacciones al partido separatista Reagrupament
              12-07-2010. Precandidato del partido de Laporta pide el asesinato de Albert Rivera y elogia el terrorismo
              10-07-2010. Insultos e intento de agresión al presidente de la Generalidad, José Montilla
              13-06-2010. Agresión a tres militantes de UPyD cuando repartían propaganda
              28-04-2010. Agresión a reporteros de Intereconomía TV a la salida del estadio del FC Barcelona
              05-03-2010. Intento de agresión a Rosa Díez en la Universidad Autónoma de Barcelona
              03-01-2010. Las Juventudes de ERC simulan el ahorcamiento del Rey con un muñeco
              24-10-2009. Apaleamiento de un presidente comarcal del Partido Popular
              11-09-2009. Quema de una bandera española, otra francesa y agresión a periodistas de Intereconomía
              20-06-2009. Lanzamiento de un cóctel molotov durante un partido de la Selección española
              03-04-2009. Daños a la sede de Ciudadanos en Mataró
              21-03-2009. Nuevo ataque a la misma sede del PP en Mataró
              25-01-2009. Destrozos y pintadas amenazantes en una sede del PP en Mataró
              06-12-2008. El diputado Joan Tardà grita «¡Muera el Borbón!» en un acto de las Juventudes de ERC
              07-03-2008. Coacciones a empresario multado que se niega a rotular en catalán
              27-02-2008. Querella de Boadella contra organización separatista por amenazas de connotación nazi
              18-02-2008. Intento de agresión a la candidata del PP en la Universidad Pompeu Fabra
              07-01-2008. Amenaza de muerte a la familia de Albert Rivera
              15-10-2007. Pintada intimidatoria en la sede de Ciudadanos en la capital ilerdense
              21-09-2007. Amenaza de muerte al presidente de Ciudadanos en su domicilio
              03-08-2007. Derribo del toro de Osborne
              09-05-2007. Ataque en un acto preelectoral de Ciudadanos
              30-11-2006. Agresión a Francisco Caja cuando recogía firmas a favor del bilingüismo
              02-11-2006. Agresión a alumno con una camiseta de Ciudadanos en la Universidad Autónoma
              20-10-2006. Amenazas de muerte en la sede del PP de Tarragona
              18-10-2006. La mujer de Carod-Rovira llama «hijos de puta» a los del PP en una entrevista
              18-10-2006. Ataque a un autobus electoral del PP con piedras y sprays
              10-10-2006. Agresión a Ángel Acebes y Josep Piqué
              10-06-2006. Pintadas con amenazas de muerte e insultos a Boadella, Arcadi Espada y Ciudadanos
              05-06-2006. Agresiones a Arcadi Espada y a los asistentes a una conferencia de Ciudadanos
              12-01-2006. Artículo del diario Avui insulta a las madres de militares
              11-01-2006. Articulista del Avui citado ante el juez por amenazar a los impulsores de Ciudadanos
              13-12-2005. Ataque a Boadella y a otros asistentes en un acto de Ciudadanos
              02-12-2005. Dos menores con gasolina detenidos cuando pintaban consignas proterroristas en la COPE
              05-06-2005. Albert Boadella denuncia amenazas de muerte por Internet

              1. Benvolgut Killerman… en primer lloc, la pròxim avegada que faci això, li agrairiria que cités la font original. No per res especial, sinó pq almenys allí s’han pres la molèstia de ficar enllaços a les notícies, que ja em temia que les hauria d’anar cercant una per una.
                He començat a mirar-les per ordre cronològic i la veritat… no hi trobo res destacable: molta cosa per twitter, escridassades i poca cosa més. Hi ha fets que jo considero atemptats greus, imperdonables i en que hauria d’actuar la justícia, com els atacs físics, però a no ser que tinguis proves del contrari per mi són casos d’energúmens aïllats.
                Per cert, et podria redactar una llista d’atacs “d’unionistes” considerablement més llarga, però no crec que tregui cap a res. Només tres exemples:
                Blanquerna, Borràs o polítics catalans.

                1. Per cert, et podria redactar una llista d’atacs “d’unionistes”

                  Crec que caldria fer un blog dedicat a tu que es digués Analogia Falsa.

                  Els ultres unionistes són unànimement repudiats i reben condemnes severíssimes (com en el cas dels atacants de la Blanquerna). Els ultres indepes gaudeixen d’una àmplia legitimació social i els Mossos no gosen aturar-los, ni molt menys arrestar-los. ¿No et sembla una diferència fonamental?

                  Per exemple, els feixistes de la UAB que ahir van cremar una bandera espanyola són descrits per la premsa indepe com a “estudiants antifeixistes“. Estan associats a la CUP, un partit que forma part de la majoria parlamentària independentista, i ningú d’aquest partit s’ha desmarcat de les seves agressions verbals i físiques.

                  En canvi, no hi ha hagut un sol cas d’estudiants constitucionalistes que cremessin la bandera catalana o tiressin a terra una carpa de l’ANC, i que al mateix temps fossin socialment legitimats pel constitucionalisme.

                  1. No dono l’abast, així que resumeixo: els mossos no gosen arrestar estudiants adolescents? Si us plau… I les detencions per cremar fotos del rei? Ei, i sense fer mal a ningú!
                    Crema de banderes catalanes en pots trobar sota les pedres.

                    1. Res més sagrat que els simbols de la nació. Esteu tan acostumats a no fer-ne cas que no us adoneu fins a quin punt el que feu es aberrant. Cada cop que ho feu, insulteu i agravieu personalment a cada membre de la nació espanyola (de la que, per cert, encara en formeu part).

                      No crec que sigui una bona idea cremar banderes de França a França, banderes de Rusia a Rusia o banderes de EUA a EUA. I el mateix pels altres simbols de les diferents nacions.

                      Si et plau, volem veure aquestes cremaes de senyeres. No m’ho crec, igual que no em crec a Berlustinho… si els draps no li fan res, no hi pot trobar res d’indecorós o meritori en la manera en que hom es relacioni amb els draps. Si li sembla vergonyós, potser es que n’hi ha algún drap al que li dona fidelitat.

                    2. Com fuges d’estudi, noi. La crema de banderes espanyoles està legitimada per El Nacional. La crema de banderes catalanes no està legitimada per La Razón. Aquest és l’argument que has de respondre.

                    3. Doncs em serà impossible, crec. Agafa la notícia que he enviat abans, i fes una cerca a la Razón (jo t’ajudo: http://www.larazon.es/busquedas/resultados/-/search/valencia/false/false/20140221/20140223/date/true/true/0/0/meta/0/0/10/3)

                      Oh! Sorpresa! No ha passat!

                      Per cert, el Nacional diu “Durante la protesta, se ha cogido y quemado la bandera española que la entidad tenía colgada en su puesto”. Si us plau, indica’m on hi ha la legitimitat, no le veig.

                    4. Per cert, el Nacional diu “Durante la protesta, se ha cogido y quemado la bandera española que la entidad tenía colgada en su puesto”. Si us plau, indica’m on hi ha la legitimitat, no le veig.

                      1) Descriuen els violents com a “grupos antifascistas”, que és una etiqueta legitimadora (espero que no t’hagi de demostrar això darrer, eh!), en lloc de “radicales”, “extremistas de izquierda”, “ultras independentistas”, que serien —hi estaràs d’acord— descripcions més adients.

                      2) La consigna “fora, fora, fora la bandera espanyola” la descriuen com una “consigna antifascista”.

                      Pregunto: els agressors de la Blanquerna ¿han sigut descrits per La Razón com a “grupos a favor del estado de derecho”?

                      PD: no he entès el que em volies dir amb la cerca que has fet a La Razón.

                    5. Sobre el punt 2, totalment d’acord: és un tergiversar molt, i a mala fe, titllar aquesta consigna d’antifeixista. Però et recordo que tu no em parlaves d’això, sinó de que “La crema de banderes espanyoles està legitimada per El Nacional”. Jo això segueixo sense veure-ho.

                      Sobre el punt 1: aquests grups s’autodenominen així. Això i que SCC va amb estranyes companyies. Si s’han de boicotejar, menystenir, o el que sigui (mai atacar o agredir, que consti) és un altre tema. En tot cas afegiria “radicals” com a complement i fer contrapès a la connotació positiva d’antifeixistes.

                      I sobre la razón: et deia que a València es van cremar una senyera (enllaç de la directa) i que la razón no és que ho legitimi, és que directament no en parla.

                    6. Sobre el punt 1: aquests grups s’autodenominen així

                      En periodisme, quan tu vols citar les paraules d’un altre les has de posar entre cometes.

                      Si El Nacional hagués posat grups “antifeixistes”, estaria citant com es descriuen aquests grups a ells mateixos.

                      Però com que va posar grups antifeixistes, la descripció és la de El Nacional, no la dels grups. És a dir, El Nacional adopta com a pròpia la qualificació d’antifeixistes d’aquests grups.

                      Però en realitat no sé si calia que t’ho expliqués. Tu ets una persona intel·ligent i gran lector de la premsa de tot tipus, i crec que en saps una cosa o dues, fins i tot tres, de l’ús de les cometes.

            2. Hi ha molta gent sensata i amb seny que defensa les seves idees des de la moderació. El problema es que hi han persones que volen semblar i semblen molt respectables, però, s’hi dediquen d’una manera molt subtil a manipular i encrispar a aquelles ments més “calenturientas” a que actuin d’acords amb els seus ideals…i per això a vegades hi han capitols que semblen trets del segle passat. Per això, imagino que tots aquí hem d’estar d’acord en que la violència no s’ha de “potenciar” des d’enlloc perque al final es pot escapar de les mans

              1. Totalment. Ara, si poguéssim concretar això dels qui “intenten encrispar”, millor. Per no quedar-nos amb la idea de que és un tema general.

                1. Doncs mira, jo ja estic “encrispat” del tot i, a que no saps gràcies a qui?.
                  Estic “encrispat” cada cop que passo pel davant d’edificis públics, o sigui de tots, on hi oneja una bandera partidista que NO ÉS TOTS.
                  Cada vegada que al camp del Barça canten a coro, com abans es feia amb el caralsol.
                  Cada vegada que sento amenaces de COP D’ESTAT per part d’entitats que es representen a ells mateixos, molts o pocs, però a ells mateixos.
                  Cada cop que no es respecta la llei i encara se’n vanten.
                  I, quan els hi cau el clatellot i es fan els màrtirs.
                  Cada cop que s’apropien d’un país, d’una llengua i d’una cultura, i, fins i tot d’una senyera, que era de tots, que molta gent d’aquí, d’allà i de més enllà, van fer que fos de tots i que ara se l’han quedat només per ells.
                  Cada cop que no puc parlar amb parents i amics de política per por a trencar l’amistat o la relació familiar.
                  i, podria afegir-hi més “encrispaments” però ja n’estic fart d’estar-ne fart (com diu en Serrat).

                  Em sembla que em repeteixo, ho sento, però és ja en tinc prou.
                  Em sembla bé que vulgueu la separació, un referèndum o el sursumcorda, però deixeu d’enredar i d’emprenyar.
                  Si es convoquen unes eleccions “plebiscitàries” i les perdeu, les heu perdut.
                  Si no teniu prou vots, no els teniu.

                  Seguiu defensant el que us doni la gana, però deixeu que el país visqui.

                  SI US PLAU

                  1. Ja ho hem parlat abastament, això, sobretot amb l’Abraham. És una situació que no agrada a ningú. Llavors: pactem unes normes, un terreny de joc, fem els debats serens que facin falta i votem. Votem en binari. I s’accepten les conseqüències. I tots feliços.

                    1. Tarde. Dos posibilidades de conseguir la independencia de un Estado que no se descompone, seguir las lentas vías del Estado de Derecho o un escenario de desobediencia civil o insurrección. Son incompatibles, no se puede usar el segundo para forzar el primero. Mucho menos con los apoyos tan limitados, tanto internos como externos. Aún menos si pretendes ser Gandhi y el virrey inglés a la vez.

                    2. Ja es va fer, al 78. N’hi han unes quantes vies per la reforma de la Constitució. Heu de seguir-les o admetre que no sou prou nombrosos o prou persuasius per tal de fer triomfar la vostra proposta.

                    3. De momento, ya hemos visto. El hamster haciendo girar la rueda desde hace años, y siempre en el mismo sitio… pero más cansado.

                    4. De Lliure, la propuesta siguiente: “pactem unes normes, un terreny de joc, fem els debats serens que facin falta i votem. Votem en binari. I s’accepten les conseqüències. I tots feliços”.

                      Bien, voy a replicar como a los niños pequeños, con términos y razonamientos muy parecidos: “Ja, ara, i desde fa molt temps, tenim unes normes, un terreny de joc, fem els debats serens que facin falta i votem. I HO SAPS. I si decidim NO votar en binari, que és el que està passant, és pq des de fa molts anys i encara ara mateix sóm molts més els que pensem que obrir aquest meló és molt perillòs, a part de ser del tot irresponsable. S’accepten les conseqüències. I tots feliços.”

                      És molt semblant al que tu proposes. Massa semblant per a que jo tingui d’acceptar el que tu proposes mentre tu no acceptes el que ara ja tenim, tenint en compte que hem arribat aquí seguint el que tu demanes: proposicions, debats serens, votacions… I en aquesta situació, es quan comences a justificar les ilegalitats.

                      Dons perfecte, endavant, però si us plau, no diguis que ets demòcrata si actues així, pq es evident que no ho ets. No parlis de democracia quan no acceptes el que tenim aplicant el que demanes: proposicions, debats serens, votacions…

                      Bona nit.

                    5. Ben dit Raúl, però és picar sobre ferro fred.
                      No hi ha res a fer.

                    6. Lliure, para salir del fabuloso bucle en el que estamos pueden suceder 3 cosas:

                      1. Que un montón de demócratas que no creemos en el “derecho a decidir de Cataluña” cambiemos de opinión, decidamos apoyarlo, y se modifique alguna ley para que tenga cabida. Soy todo oídos para hacer el esfuerzo de cambiar de opinión.

                      2. Que un montón de totalitarios que están dispuestos a cometer ilegalidades pq no les gusta dónde la democracia les ha llevado, decidan aceptar los resultados. O lo que es lo mismo, que actúen como demócratas.
                      3. Que un montón de totalitarios convenzan a más gente de que su totalitarismo es mejor que la democracia.

                      Sinceramente, no tengo ni idea de qué es lo que va a suceder. Pero tengo muy claro cuál es la peor opción: aquella en la que la democracia desaparece.

                      Y, por cierto, fíjate que en ninguna de las opciones pido que dejes de ser independentista. El problema actual en este bucle no es que tú y otros 2 millones seas independentistas, es que muchos de vosotros, además, no sois demócratas.

                      Saludos.

        2. Particularment, no esperava cap reacció. Tot depèn del que ordenin l’ANC i Òmnium, la qual cosa torna a demostrar que d’espontaneïtat, res. Una cosa és que algú lideri un moviment, fet que és natural, i una altra que dos milions de persones NOMÉS es moguin quan ho marca la coreografia. La cosa anava per aquí.
          Dit això, clar, tot depèn des de quina perspectiva t’ho miris. La meva és que ni tan sols es té la dignitat de dir “vam desobeir perquè ens va donar la gana” i assumir-ne les conseqüències. Després es diu no sé què de Rosa Parks.
          Per últim: a totes les elits separatistes els convindria bastant deixar d’escoltar Carles Viver Pi-Sunyer i buscar-se algú que no s’inventi teories. No ho dic pel resultat de la Sentència (no l’he llegida, ni ho penso fer), sinó perquè estic convençut que, des del principi, els ha dit “tranquils, no us passarà res; tranquils, això no es pot anul·lar; tranquils, la secessió caurà per si sola amb aquest text que m’he inventat”. Un èxit absolut.

          1. 1er paràgraf: crec que és trampa. Si anc/Omnium haguessin cridat a mobilitzar-se i la gent hi hagués anat, serien borregos adoctrinats. Si no hi haguessin anat, el procés es desinfla. Paciència: ja veurem quan i fins a quin punt caldrà implicar i mobilitzar la societat civil. Quan toqui mullar-se és quan ho veurem clar.
            2on: fully agree.
            3er: ni idea, francament. Tot i que m’agradaria molt tenir via directa als despatxos de gencat 🙂 les converses d’allà dins deuen ser or pur.

              1. No és per qualitats, ans al contrari. Crec que deuen ser converses delirants d’aquelles en que comences considerant un plantejament com quelcom impensable i l’acabes acceptant “per descarte”.

        3. Al final hi ha una pregunta que recomano molt als no indepes que es facin tot sovint: coneixeu algú que hagi deixat de ser indepe? Jo me la faig tot sovint i no en conec cap.

          Bé, a les pel·lis de zombis un cop un paio es torna zombi ja no torna mai més a ser normal.

          1. Es un proceso de años. Desde la creación de Estat Català hasta la fecha, los separatistas han aprovechado cualquier ocasión para publicitar o imponer sus ideas. Mientras que el resto no hemos visto necesario responder a esa publicidad.

            Ahora toca revertir el proceso. Será una lata, y tardaremos generaciones.

              1. I tant que ens sortirem! El creixement del separatisme es la prova. Pujol ens va donar la recepta: paciència i ser corcons. 🙂

                  1. Si es van quedar a casa… Estàs dient que la xifra d’indepes és superior a la que tenim més o menys en contada, no? 🙂

                    1. Teniendo en cuenta que se pudo votar más de una vez, con un censo ampliado y todo eso… diría que no. Que tenemos la cifra máxima actual.

                    2. Debierais contaros como los católicos. Independentistas, independentistas no practicantes, independentistas culturales, etc.

      2. En change.org hay una solicitud para cambiar el nombre a la plaça Espanya en change org. Y ponerle Plaça Artur Mas i Gabarró. Ves la foto y entiendes que es un sarcasmo. Lees los comentarios, y cuando llegas al tercero te das cuenta de que no era un sarcasmo, que lo dicen en serio. Como la revolución de los rompe huevos en la cocina de na Rigau.

      1. El otro día estuve intentando explicar que es inelegible por la LOREG pero que aún no por la inhabilitacion penal porque no hay sentencia firme, ni requerimiento de ejecución ni nada. Son procesos paralelos que no tienen nada que ver. Luego volví a beber.

    1. Grandioso. Vilaweb acaba de hundir cualquier simpatía o comprensión hacia el separatismo en la Comisión.
      Grandioso. Vuelvo a ser fan de Partal, que además llama mentirosa a la Comisión.
      Tres veces Grandioso.

      1. Y genial cómo se indigna porque hubo un abogado que además habló. A ver qué va a ser eso de permitir la contradicción, eso es presionar. De chiste.

  3. Buscando en una web he encontrado estos elementos:

    “Emplea pataletas, escándalos o rabietas para conseguir lo que quiere.”
    “Manifiesta celos, envidia y exigirá cosas creyendose en posesión de la razón.”
    “Esta conducta le aporta baja tolerancia a la frustración y dificultades para afrontar las adversidades.”
    “Confunde lo que quiere con sus necesidades.”
    “Lo que se quiere NO es lo mismo que lo que se necesita y lo tratará de mezclar.”

    ¿Nos viene a la mente un político, periodista o movimiento/militante político?

    Pues no… hablan de los caprichos de los crios/as de 3-5 años…

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s