La hemeroteca y el referéndum

Ahora que tenemos a la caverna subvencionada y demás tentáculos del secesionismo intentando inocular la idea de un referéndum unilateral que no se creen ni ellos, me ha parecido oportuno recordar la comparecencia de Josep Rull y Marta Rovira el mes de octubre pasado, en la que anunciaron que CDC y ERC se presentarían por separado a las elecciones del 20 de diciembre.

Según recogía La Vanguardia, en el transcurso de la misma:

“El día 27 de septiembre hubo un referéndum en el que ganó el sí, por tanto ahora toca defender en todos los ámbitos posibles esta voluntad”, ha subrayado Rull, al tiempo que ha explicado que “no tendría ninguna lógica volver a hacer el referéndum que ya hemos hecho y que ya hemos ganado

Por su parte, en Nació Digital:

La número dos d’ERC ha assegurat que “els plebiscits no tenen segona volta. Ara no tenia sentit que repetíssim la mateixa fórmula del 27-S”

O mentían o no sé qué ha pasado. Maldita hemeroteca.

11 comentarios en “La hemeroteca y el referéndum

  1. T’explico què ha passat: JxSí s’ha adonat que no té ni la força ni la voluntat per tirar endavant el full de ruta original. Mentien en proposar-la? És possible. Com igual de possible és que se la creguessin de veritat i esperessin (per exemple, poden ser mil coses) que aconseguirien la mediació internacional en el procés que aconseguís treure l’estat espanyol de l’immobilisme.
    Tot apunta a que després de la moció de desconnexió es van tancar MOLTES portes a nivell internacional. Com ja he explicat en algun altre comentari, ara es troben que cal tornar enrere, recuperar la legitimitat perduda i demostrar que hi ha una majoria a favor de la independència. Toca tornar a lluitar pel referèndum.

    Per mi el problema no és tan això, sinó com s’està portant: m’agradaria molt més que sortissin entonant un mea culpa i explicant amb franquesa que ha fallat, que no pas tot aquest paripé amb la CUP.

    1. Me parece muy plausible tu explicación, Viure Lliure.
      Cada vez parece más claro que la acción clave en la “hoja de ruta no declarada” era la “mediación internacional”; y que todo lo demás no era más que ruido para provocarla. Al no entrar al trapo el Estado (el tancredismo de Rajoy por una vez ha sido eficaz), el plan se les ha venido abajo, y ahora están más perdidos que el famoso barco del arroz, sin otra opción que intentar mantener el mismo discurso y ganar tiempo a la espera de que suene la flauta y el 26J les ofrezca algún clavo al que agarrarse.
      Yo sigo pensando que la clave para entender muchas cosas está en las confidencias de Jordi Sánchez, según este artículo: http://elpais.com/elpais/2015/11/03/opinion/1446558718_118690.html Y no porque me fíe demasiado del articulista ni del medio, sino porque, tomando ese escenario como hipótesis, todo encaja. Y cada vez va encajando más.

    1. Quan diu: “Però afirmar que la CUP ha mort l’anhel de secessió és literalment fals”. Estic d’acord. Qui vol secessionar-se, amb esperit ferm i rotund, no depèn del que li digui la CUP, CDC, ERC, l’ANC o qui sigui.
      Quan diu: “…el Parlament té prou força per declarar una DUI temporal a l’espera de la ratificació d’un Referèndum Unilateral”, tinc ganes de deixar de llegir. DUI “temporal”…
      I ho remata: “Si el Govern posés data a la consulta i la reivindiqués davant la Comunitat Internacional…“. Ja te n’hauràs adonat de la broma que faig amb això de la Comunitat de l’Anell internacional

      1. La dui temporal en teoria és per poder fer el referèndum que no deixen fer dins la constitució. Seria com de broma, una dui de sucre, de 12 hores, justet per fer un rui. En fi, deixem-ho que prendrem mal. Quins desgràcia tot plegat…

    2. Interesante artículo, sí; para apreciar otro ángulo del asunto.
      Lo de la “DUI temporal” me ha desconfigurado las meninges.

    1. ¡Oh, no! ¡Una cosa tan seria como el prusés no puede ser tomada como un juego!
      Si ya les aburre a los de Nació Digital…

Los comentarios están cerrados.