La hemeroteca y el referéndum

Ahora que tenemos a la caverna subvencionada y demás tentáculos del secesionismo intentando inocular la idea de un referéndum unilateral que no se creen ni ellos, me ha parecido oportuno recordar la comparecencia de Josep Rull y Marta Rovira el mes de octubre pasado, en la que anunciaron que CDC y ERC se presentarían por separado a las elecciones del 20 de diciembre.

Según recogía La Vanguardia, en el transcurso de la misma:

«El día 27 de septiembre hubo un referéndum en el que ganó el sí, por tanto ahora toca defender en todos los ámbitos posibles esta voluntad», ha subrayado Rull, al tiempo que ha explicado que «no tendría ninguna lógica volver a hacer el referéndum que ya hemos hecho y que ya hemos ganado«

Por su parte, en Nació Digital:

La número dos d’ERC ha assegurat que “els plebiscits no tenen segona volta. Ara no tenia sentit que repetíssim la mateixa fórmula del 27-S”

O mentían o no sé qué ha pasado. Maldita hemeroteca.

11 Comments
antiguos
nuevos
Inline Feedbacks
View all comments
Juanmari

😴😴😴😴

Viure Lliure

T’explico què ha passat: JxSí s’ha adonat que no té ni la força ni la voluntat per tirar endavant el full de ruta original. Mentien en proposar-la? És possible. Com igual de possible és que se la creguessin de veritat i esperessin (per exemple, poden ser mil coses) que aconseguirien la mediació internacional en el procés que aconseguís treure l’estat espanyol de l’immobilisme.
Tot apunta a que després de la moció de desconnexió es van tancar MOLTES portes a nivell internacional. Com ja he explicat en algun altre comentari, ara es troben que cal tornar enrere, recuperar la legitimitat perduda i demostrar que hi ha una majoria a favor de la independència. Toca tornar a lluitar pel referèndum.

Per mi el problema no és tan això, sinó com s’està portant: m’agradaria molt més que sortissin entonant un mea culpa i explicant amb franquesa que ha fallat, que no pas tot aquest paripé amb la CUP.

Viure Lliure
Juanmari